Kenzo presentó en la semana de la moda Paris su colección Otoño Invierno 2013- 2014.
Según los directores creativos Carol y Humberto, la colección quizo hacer reverencia a una cultura de la cúal habian estado sorprendidos y obsesionados desde hace tiempo, me refiero a la cultura Indú.
Entre colores brillantes, joyería destacada, música característica, y estampados singulares el protagonísta de la colección fué el Ojo de Kenzo, mejor llamado "El ojo que todo lo ve", el estampado fué visto en faldas, sueteres, camisas, chamarras, abrigos y en los irresistibles tacos altos presentados.
"El Ojo que todo lo ve alude a la fuerza de extra visión y también es una protección espiritual contra el mal de ojo."
Cita: Carol & Humberto Directores Creativos KENZO.
Inspiraciones de la Colección: India, China y Nepal.
Kenzo presented in the Paris Fashion Week the Fall Winter collection 2013- 2013.
According to the creative directors Carol and Humberto, the collection wanted to make a reverence to a culture that they have been shocked and obsessed with for a long time, Im talking about the Indian Culture.
Between bright colors, highlighted jewelry, characteristic music and singular prints, the protagonist of the runway was the Kenzo Eye, also known as " The all - seeing eye", we could se it in skirts, sweaters, shirts, jackets, coats and in the irresistible and original high heels presented.
"The all - seeing eye alludes to the strength of extra vision, and also to a spiritual protection from above."
Quote: Carol and Humberto, creative directors of KENZO.
Inspirations of the collection: India, China & Nepal.
(Humberto, creative director of KENZO) |
Fuentes / Sources :
KENZO,
The openning ceremony
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